درمان آسیب های ورزشی

فیزیوتراپی 20 شهریور, 1397 9/11/2018
درمان آسیب های ورزشی

یکی از حوزه های موثر درمانی فیزیوتراپی حوزه آسیب های ورزشی است 

ورزشکاران در رشته های مختلف با سطوح مختلف از مبتدی تا حرفه ای ممکن است در حین تمرینات و یا مسابقات درچار آسیب های عضلانی اسکلتی و یا حتی عصبی شوند.

ورزشکار بعد از بررسی های اولیه توسط پزشک ممکن است برای درمان نیاز به جراحی داشته و یا با انجام فیزیوتراپی به تنهایی توانایی بازگشت به تمرینات را داشته باشد.آنچه که حائز اهمیت است قبل از جراحی برای کاهش ورم و افزایش تقویت عضلات که متعاقب آن عوارض بعد از جراحی کاهش پیدا می کند فرد نیاز ب فیزیوتراپی منظم دارد. شاید بیشترین نقش فیزیوتراپی را در ورزش فوتبال دیده باشید ولی در هر ورزشگاه و در هر رشته ورزشی حضور فیزیوتراپیست به شدت لازم خواهد بود چه برای جلوگیری از آسیب احتمالی حین تمرینات و چه برای درمان بعد از آسیب.

آسیب های حین ورزش شامل پارگی های تاندون،آسیب منیسک،آسیب رباط های صلیبی،پارگی عضلات کوچک و بزرگ ،پارگی و فتق دیسک کمر یا گردن و متعاقب آن آسیب های عصب،شکستگی استخوان و دررفتگی مفاصل و کشیدگی های اعصاب محیطی ...است . فیزیوتراپیست بعد از معاینات لازم شروع به درمان با توجه به ضایعه وارد می کند. برای درمان از دستگاهای مختلف از جمله لیزر و مگنت و یا درمان های درستی شامل کینزیوتیپ،سوزن خشک،آزادسازی بافت فاشیا..استفاده میشود.بعد از کنترل درد و ورم ناحیه و گذر از شرایط حاد تمربن درمانی آغاز خواهد شد .از تمرینات تقویتی سبک تر و با فشار کمتر شروع شده تا تمرینات افزایش مهارت ورزشکار و آمادگی برای بازگشت به زمین بازی و تمرینات ادامه خواهد داشت

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهد

ثبت نظر به این مقاله

ثبت