مگنت تراپی چیست و چطور باعث کاهش درد می شود

فیزیوتراپی 28 بهمن, 1398 2/17/2020
مگنت تراپی چیست و چطور باعث کاهش درد می شود

مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی یکی از روش های درمانی ایمن و کم عارضه مورد استفاده در فیزیوتراپی است که موجب تسکین درد و تسریع روند بهبودی بدن و ترمیم آسیب ها می شود.

مگنت تراپی با استفاده از امواج مغناطیسی و تاثیر بر بافت های آسیب دیده مانند استخوان، عضلات، تاندون ها و اعصاب به فرایند بهبودی و کاهش دوره بهبودی کمک زیادی می کند.

در طی درمان از انرژی مغناطیسی بر روی پوست یا در نزدیکی آن بمنظور بهبودی مشکلات ایجاد شده استفاده می شود.

اساس مگنت تراپی بر این است که وقتی قسمتی از بدن ما دچار مشکل می شود در واقع میدان مغناطیسی آن قسمت از تعادل خارج شده است. اگر نزدیک قسمت آسیب دیده یک میدان مغناطیسی قرار دهیم میدان مغناطیسی بدن به حالت نرمال بر می گردد.

مگنت تراپی موجب بهبود عملکرد مفاصل و پیشگیری از انجام جراحی های غیر ضروری که می تواند عوارض جدی در پی داشته باشد می شود. همچنین میتوان برای افزایش سرعت بهبود استخوان ، کاهش علائم پوکی استخوان و نیز کمک به کنترل درد و بازگشت تدریجی بیمار به فعالیت های عادی از مگنت استفاده نمود.

کاربرد های مگنت تراپی در بیماری ها

• آرتروز کمر و ستون فقرات
  • سندرم تونل کارپال
  • درد عصب سیاتیک