ویژگی های فیزیوتراپی خوب

فیزیوتراپی 22 مهر, 1397 11/2/2018
ویژگی های فیزیوتراپی خوب

تعرف فیزیوتراپی

شیوه‌ای از درمان بیماری‌ها و اختلالات عصبی-ماهیچه‌ای-اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان‌های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روش‌ها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می‌شود. فیزیوتراپی حیطه‌ای از پزشکی است که هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها، درمان، توان‌بخشی، بالا بردن سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد است.

واژهٔ فیزیوتراپی از «فیزیو» (= فیزیولوژیک، جسمانی و طبیعی) و «تِراپی» (= درمان) ساخته شده‌است. در بعضی از منابع، واژهٔ اصلی‌ای که کلمهٔ «فیزیوتراپی» ازآن گرفته شده‌است، physiological therapeutics می‌باشد. البته مداخلات درمانی در فیزیوتراپی بخش کوچکی از عملیات آن محسوب می‌شود. در فیزیوتراپی، هدف ارتقای عملکرد جسمانی بدن است. البته، با توجه به تداخل و ارتباط زیاد سیستم‌های بدن، درمان‌های فیزیوتراپی که توسط فیزیوتراپیست انجام می‌شود، مستقیم یا غیرمستقیم، باعث بهبود عملکرد دستگاه فیزیولوژیک نیز می‌شود؛ مثلاً فیزیوتراپی دستگاه تنفسی موجب بهبود درصد گازهای خون (دی‌اکسید کربن و اکسیژن) و تغییر میزان اسیدیتهٔ خون می‌شود، که به نوبهٔ خود، می‌تواند باعث بهبود سطح هشیاری گردد.برگرفته از ویکی پدیا

تعریف فیزیوتراپیست

فیزیوتراپیست در این رشته به‌عنوان درمانگر شناخته می‌شود. با توجه به این‌که فیزیوتراپی درمان فیزیولوژیک و جسمانی بیماری‌هاست، کالبدشناسی و حرکت‌شناسی و فیزیولوژی حرکت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فیزیوتراپی در قیطریه

فیزیوتراپیِ درمانی علمی بر اساس تحصیلات عالی و بالینی با قدمت طولانی است که هم‌زمان با توسعهٔ دانش پزشکی، به یکی از ارکان درمان‌های نوین پزشکی تبدیل شده‌است.

ویژگی های فیزیوتراپی خوب

  • درمان توسط فیزیوتراپیست با سابقه انجام بشود،بعضی از مراکز ممکن از دانشجویان استفاده نمایند.
  • کلینیک فیزیوتراپی از جدیدترین تجهیزات استفاده نماید،تجهیزات ممکن است با تکنولوژی تعقییر کنند،کلینیک باید تجهیزات جدیدتری را مورد استفاده قرار بدهد.
  • کامل بود تمام روش های درمانی در کلینیک،بیمار بتواند با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی تمام مراحل درمان را در همان مرکز انجام بدهد.
  •  فیزیوتراپی باید محیطی آرام را برای مراجعین فراهم نماید،تسکین درد به محیط آرام نیاز دارد.
  • پاکیزگی محیط فیزیوتراپی و کلیه کارکنان فیزیوتراپی بسیار مهم می باشد
  • طراحی کلینیک فیزیوتراپی باید طراحی مناسب و آرامش دهنده ای باشد

فیزیوتراپی سعادت آباد فیزیوتراپی سرو نقره ای در سعادت آباد فیزیوتراپی در منزل فیزیوتراپی خوب در تهران فیزیوتراپی خوب در شرق تهران فیزیوتراپی در سعادت آباد فیزیوتراپی در منزل تهران فیزیوتراپی خوب در تهران

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر می دهد

ثبت نظر به این مقاله

ثبت